Clinique 312

İmplant

Diş implantları, kaybedilen dişlerin yerine çene kemiği içine yerleştirilen ve kemik doku ile birleşerek doğal diş kökü görevini üstlenen, vücut tarafından doku dostu olarak kabul edilen titanyum vidalardır.

İMPLANTLAR HAKKINDA MERAK EDİLENLER

1- Hangi durumda implant uygulanabilir?

Her tip diş eksikliğinde, üç boyutlu olarak yeterli kemik varlığında, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapılarak, medikal durumu uygun olan hastalara rahatlıkla uygulanabilmektedir. Yetersiz kemik olan vakalarda ileri cerrahi tekniklerle gerekli olan kemik miktarı elde edilmektedir.

2- İmplant uygulanırken hasta ağrı hisseder mi?

Operasyon lokal anestezi altında yapılır. Bu işlem sırasında herhangi bir ağrı hissedilmez. Operasyondan sonra da normal bir diş çekiminden sonra duyulabilecek hafif bir ağrı ve şişlik olabilir. Buz kompresi ve antienflamatuar etkili ağrı kesicilerin kullanımı ile bu tip etkiler ortadan kaldırılabilir.

3- Bütün diş implantları başarılı mıdır?

Literatürdeki implant başarı oranı % 98 dir.İmplantların başarısı birkaç temel konu ile ilgilidir. Uygun vaka ve implant seçimi, doğru teşhis ve tedavi planlaması, genel sağlık durumunun iyi olması, hassas ve steril bir cerrahi teknik, uygun protetik üst yapı ve ağız bakımının doğru yapılması sıralanabilecek en önemli faktörlerdir. Bunların dışında periyodik kontrollerin zamanında ve düzenli yapılmaması, aşırı alkol ve sigara kullanılması implant başarısını olumsuz etkileyebilmektedir.

4- İmplantlar vücut tarafından reddedilir mi?

Titanyum implantlar biyolojik olarak uyumlu materyallerdir. Vücudun implantları reddetmesi yanlış bir ifadedir. Bunun yerine başarısızlıktan söz edilmelidir. Yukarıda belirtilen başarı kriterlerinden bir veya birkaçı gerçekleşmediğinde implantın kemik doku ile sağlaması gereken bütünlüğü kaybedilebilir.

5- İmplant yerleştirildikten ne kadar süre sonra dişlerim olabilir?

İmplant ile kemiğin kaynaşması (osseointegrasyon) her  vakada farklılık gösterebilir. Genellikle bu süre iki ay civarındadır. İleri cerrahi teknik kullanılarak uygun hale getirilmiş bölgelerde, suni kemik materyalleri kullanılan bölgelerde daha uzun olabilmektedir. Bu durumda bile üç ay yeterli bir süre olarak kabul edilebilir. Keik implant birleşimi sağlandığında üst yapının yapımına geçilebilir. Ancak yerleşimin hemen ardından implant üzerine dişlerin yapılabilmesi de mümkün olabilmektedir. Bu durum yerleştirilen bölgeye, kemiğin yapısına, implantın taşıyacağı yüke ve primer stabilizasyon denilen ilk yerleşim sıkılığına bağlıdır.

6- İmplantlar dişler çekildikten hemen sonra yerleştirilebilir mi?

"İmmediyat yükleme" tam olarak ne demektir ve benim için geçerli olabilir mi?Evet, çekim bölgesinin durumuna göre aşırı kemik kaybı veya enfeksiyon yoksa, stabilite sağlanabilecek yapıda ise implant uygulanabilir.İmplant yerleştirildiğinde hemen ölçü alınarak 24-48 saat içinde üzerine protezin yapılması ve sabitlenmesidir. Her durumda uygulanamaz. Gerekli kriterleri sağlaması gereklidir.

7- İlaçlar ile herhangi bir etkileşim var mıdır?

Bu belirli ilaçlar için mümkündür. Örneğin, kortizon vücut metabolizmasını ve bağışıklık sistemini değiştirebilir ve iyileşme ile ilgili problemler ile karşılaşılabilir. Pıhtılaşmayı engelleyici ilaçlar implantların yerleştirilmesi esnasında ciddi kanamalara sebep olabilir. Eğer düzenli olarak ilaç kullanmanız gerekliyse bunu diş hekiminiz ile görüşmeniz gerekir.

8- İmplant yerleştirilmesi için genel anestezi gerçekten gerekli değil midir?

Hayır. Lokal anestezikler herhangi bir ağrıyı tamamen engelleyebilir. Diş hekiminiz kemik üzerinde implant sahasını hazırlayıp implantı yerleştirirken bir titreşim ve hafif bir basınç hissedersiniz, ama ağrı duymazsınız. Çoğu hasta için bu işlem, lokal anestezi altında uygulanan normal bir çürük tedavisi gibi hissedilir. Ne var ki, yinede tedavi sırasında "uyumak" isterseniz diş hekiminiz genel anestezinin özelliklerini açıklayabilir.

9- Bir implant ne kadar dayanır?

İyileşme aşamasından sonra doğru biçimde yerleştirilmiş kaliteli bir implant pek çok etkene karşı doğal diş kökünden daha dayanıklı olacaktır. Doğru biçimde protetik yükleme yapılmış bir titanyum implant kırılmayacaktır. Sürekli ağız bakımı, diş etleriniz ve implant sahasının sağlıklı biçimde kalmasını sağlayacaktır.

10- Dental implantlara karşı herhangi bir alerjik reaksiyon gelişebilir mi?

Dental implantlar kırk yıldan fazla süredir kullanılmaktadır. Bu uzun süre içersinde titanyum esaslı implantlara karşı bilinen hiçbir alerjik durum görülmemiştir. Titanyum hiçbir alerjik bileşen içermez ve vücut içerisinde tamamen etkisizdir.

11- İmplantlar kalp pilini etkileyebilir mi?

Hayır. İmplantların elektromanyetik etkisi yoktur. Kalp pilinizin çalışmasını herhangi bir şekilde etkileyemez.

12- Dental implantlar sigara kullanan kişiler için önerilebilir mi?

İmplantların uzun dönem başarı oranını ve erken dönemdeki yara iyileşmesini sigara kullanımının negatif yönde etkilediği kabul görmüştür.

13- İmplant yerleştirildikten sonra hala egzersiz yapıp spora devam edebilir miyim?

Operasyon sonrasında yara iyileşmesinin erken döneminde spor yapılması tavsiye edilmemektedir. Dikişler alındıktan sonra yaranızın iyileşme durumuna göre en geç 1 ay içerisinde spora başlayabilirsiniz.

14- Tedavi ve iyileşme süreci esnasında dişsiz mi kalacağım?

Hayır. Eğer tedavi öncesinde hareketli bir proteziniz varsa, bu protezi kullanmaya devam edebilmeniz için genellikle basit bir düzenleme yeterli olmaktadır. Önceden kullandığınız bir hareketli proteziniz yok ise dişsiz bölge yeni hazırlanacak geçici bir protez ile kapatılabilir.

15- Ne zaman işime geri dönebilirim?

İmplant tedavisi ayaktan yapılan bir tedavi yöntemidir. İşlem sonrasında hastaların klinikte yatırılmasına gerek yoktur. Kanama kontrolü yapıldıktan sonra tavsiyelerde bulunarak eve gönderilirsiniz. Genellikle işlemden sonraki gün normal hayatınıza devam edebilecek durumda olursunuz ve birkaç gün içinde işinize dönebilirsiniz.

İMPLANT PROSEDÜRÜ

Özel Clinique 312 Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği Nenehatun Cad. No:123 GOP Çankaya / Ankara, T: (312) 467 82 00, (533) 662 72 50, info@clinique312.com