Clinique 312

Periodontoloji (Diş Eti Tedavisi)

Dental plak, dişlerin üzerinde, bakteri, gıda parçacıkları ve tükürük ile bakterilerden oluşmuş yumuşak maddeleri içeren ince bir tabakadır. Nişastalı yiyecekler, içecekler, özellikle yemek aralarında yenilen tatlılar plak oluturan başlıca gıdalardır.   Dental Plaklar genellikle dişin alt bölümlerinde, dişetine yakın bölümlerde birikir. Sertleşince dişetlerini tahriş eder; bunun üzerine dişetleri kızarır, yumuşar. Bakterilerin ürediği cepler oluşabilir, diş etlerinde sürekli olarak iltihap oluşur. Bir sonraki aşama iyileşmesi son derece güç olan halk arasında piyore olarak da bilinen gingivitis denilen diş eti iltihabıdır.Bu durumda dişeti sınırı gevşer, şişer; diş serbest ve desteksiz kalır. Eğer dental plaklar düzenli olarak uzaklaştırılmaz ise, periodental hastalıklara ve diş çürüklerine sebep olur. Diş etlerinde tahrişe, gingivitise sebep olduğu gibi dişlerde sallanma ve diş kaybıyla sonuçlanan periodontitise de sebep olabilir. Plak oluşmasını önlemenin en iyi yolu beslenmeye dikkat etmek ve sık sık, düzenli ve dikkatle dişleri fırçalamaktır.

GİNGİVİTİS

Gingivitis, dişeti hastalıklarının başlangıç dönemidir. Dişetleri kırmızı, şiş ve ödemlidir. Bu dönemde dişleri destekleyen alveoler kemikte yıkım başlamamıştır. Kendiliğinden veya bir uyaran (diş fırçalama, ısırma vb.) sonucu oluşan kanama şikayetleri vardır.

Gingivitisin semptomları aşağıdaki gibidir.

-Parlak kırmızı diş etleri

-Ağız kokusu

-diş etlerinde kolay kanama(hafif bir diş fırçalama veya diş ipi kullanımı sırasında )

-diş etlerine basınç uygulamazsanız ağrısızdır

Gingivitis erken dönemde, diştaşı temiliği sonrasında,iyi bir ağız hijyeni sağlanması, günlük düzenli fırçalama ve diş ipi kullanımı ile önlenebilir.

PERİODONTİTİS

Periodontitis, dişeti hastalığının ileri safhasıdır. Dişetinin kırmızı, şiş, ödemli ve kanamalı durumu devam etmekle birlikte dişleri destekleyen çene kemiğinde yıkım başlamıştır. Dişetinin bu iltihabi durumu genç, erişkin veya yaşlı bireylerde görülebilir

Periodontitisin belirtileri aşağıdaki gibidir;

-Diş etlerinde kanama ve kırmızılık.Fırçalama sırasında ,diş ipi kullanımında veya srt bir şey ısırıldığında kanama.(bu belirti ataşman kaybı olmayan gingvitisdede vardır)

-Diş etlerinde şişme

-Kötü ağız kokusu

-Ağızda metalik bir tat

-Diş etlerinde çekilme(bu aynı zamanda sert fırçalama veya sert diş fırçası kullanımı sebebi ile de meydana gelir.)

-Geç dönemlerde dişlerde mobilite ve diş kaybı

-Diş etleri ile diş arasında derin cepler.

-Hastaların gingival inflamasyon ve kemik kaybı oluşmuş olmasına rağmen genelde ağrı şikayetleri olmaz.Fırçalamadan sonra ağrısız bir dişeti kanaması olduğunu söylerler.

Özel Clinique 312 Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği Nenehatun Cad. No:123 GOP Çankaya / Ankara, T: (312) 467 82 00, (533) 662 72 50, info@clinique312.com